Anasayfa  |   İletişim  | AR - EN
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Bize Ulaşın
Mesajınız
Bize Ulaşın
FSMVÜ | Yapısalcılık Bağlamında İkili Karşıtlıklar
Haber Etkinlik Arşivi
Yapısalcılık Bağlamında İkili Karşıtlıklar

23 Mart 2016

Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün düzenlediği "Klasik’ten Post-Modern’e Eleştiri ve Okuma Biçimleri" konferans serisi, Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğr. Üye. Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu’nu ağırladı.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Hasan Akay’ın yönetiminde, Üsküdar (Atik Valide) Yerleşkesi’nde gerçekleşen konferansta alt başlık: “Yapısalcılık Bağlamında İkili Karşıtlıklar”dı. Prof. Dr. Hasan Akay, “7 güzel akademisyen”den biri olarak tanımladığı Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu’nu, Yeni Türk Edebiyatı alanında pratik ve teorik olarak değerli eserler vermiş, hem modern şiir tarihinin yazıcılarından hem de kurucularından değerli bir edebiyat tarihçisi ve şair olarak takdim etti.

Geleneksel, modern öncesi dönemin bir düzen fikrine sahip olduğunu dile getiren Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu, modernitenin bu düzeni yıkarak yerine başka bir düzen kurduğunu söyledi. İkili karşıtlıkların hem bireyleşmenin hem ulus devletlerin ortaya çıktığı modernitenin zirve yaptığı dönemde kendini göstermeye başladığını belirten Daşcıoğlu, “1930’lu yıllarda Batı aydınlarının bir değer kaybı oldu. Özellikle çok güvendikleri laiklik ve ulus devletin Avrupa’yı 50 sene içinde büyük felaketlere sürüklediğini gördükleri için bunalım yaşadılar. 1960’tan sonra düzen kavramı sarsıldı. Post-yapısalcılığın ve post-modernizmin teklif ettiği birçok şey önceki düzenlere karşıttı. Dolayısıyla değer karşıtı bir tutum ortaya çıktı. Değer karşıtı tutumu da çoğulculuk gibi kavramlarla sunuyorlar.” değerlendirmesinde bulundu.

Karşıtlık Yok Mu?

Metinlerdeki en temel karşıtlıkları yaşam-ölüm, doğa-kültür, ışık-karanlık olarak veren Daşcıoğlu, “Karşıtlıklar ontolojik olarak zorunlu bir koşul mu yoksa doğada olmayan karşıtlığı, kolaylığı açısından insan mı üretiyor? Bence tartışmaya açık bir nokta. Eğer karşıtlık ontolojik bir zorunluluk değilse Klasik Yapısalcılık yöntemi bir noktada tıkanır. Biz de tevhit inancı var. Allah’ı saf iyilik olarak görüyoruz. Kötülük nerden peyda oluyor peki? Kötülük, iyinin eksik olduğu yerden çıkıyor. Mademki vahdet inancımız var o zaman esas olanın ışık olması, karanlığın ışığa bağlı olarak “ışıksızlık” anlamına geldiği düşünmemiz lazım. Esas olan ateştir, ısıdır, soğuğun “ısısızlık” anlamında olduğunu düşünmeliyiz. Böyle düşündüğümüzde ikili karşıtlıklar tekil anlama götürüyor.” dedi.

Konferans, dinleyicilerin katkıları ve soru-cevap faslının ardından sona erdi.



  • http://sbe.fsm.edu.tr/resimler/upload/1-Kopyala2016-04-04-10-39-44am.JPG
    Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Hasan Akay
  • http://sbe.fsm.edu.tr/resimler/upload/2-Kopyala2016-04-04-10-39-44am.JPG
    Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğr. Üye. Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu
  • http://sbe.fsm.edu.tr/resimler/upload/3-Kopyala2016-04-04-10-39-44am.JPG
    Yapısalcılık Bağlamında İkili Karşıtlıklar
  • http://sbe.fsm.edu.tr/resimler/upload/4-Kopyala2016-04-04-10-39-44am.JPG
    Yapısalcılık Bağlamında İkili Karşıtlıklar
  • http://sbe.fsm.edu.tr/resimler/upload/5-Kopyala2016-04-04-10-39-45am.JPG
    Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğr. Üye. Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu - Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Hasan Akay

Kurumsal
E-Posta
İnsan
Kaynakları
SKS
FSM
Otomasyon
International Relations
FSM SEM
ALUTEAM
KURAM
FSM
TÜMER
Kariyer
Merkezi
. . .